• Nieuws
  • Hoe blijf je met de Siberische kou warm tijdens je training?

Hoe blijf je met de Siberische kou warm tijdens je training?

De Siberische kou heeft Nederland inmiddels bereikt. De nachtvorst heeft er op sommige plekken al voor gezorgd dat de eerste schaats fans op het krakende ijs staan. Schaatsen en fietsen gaan hand in hand met elkaar, maar met de openingsklassieker in het vooruitzicht zitten zij elkaar op dit moment in de weg. Hoe bereid je, je trainingsrondje voor met gevoelstemperaturen van -12? Wij hebben een aantal tips voor je op een rijtje gezet! 

Tip 1: Draag een helmmuts
Tegen kou kan je je kleden! Via je hoofd verlies je veel warmte, draag daarom een helmmuts! Trek verder laagjes kleding aan, maar overdrijf niet! 

Tip 2: Blijf in beweging
Trek af en toe een sprintje en kom hierbij uit je zadel. Hierdoor doorbreek je het ritme en warm je je benen en bovenlijf snel op. Vergeet af en toe ook niet om in je stuur te knijpen, zodat je vingers warm blijven. 

Tip 3: Monteer een spatbord
Opspattend (ijs) water zorgt ervoor dat je snel afkoelt, voorkom dit door een spatbord te monteren.

Tip 4: Schaats!
Vrijdag komt er alweer een dooiaanval die de Russische beer zal nekken. Mocht je nog willen schaatsen en het is veilig genoeg bindt de ijzers dan onder!