• Nieuws
  • Q&A Le Champion i.v.m. maatregelen coronacrisis

Q&A Le Champion i.v.m. maatregelen coronacrisis

Zondag 29 maart had jouw dag moeten worden. Jij had je ingeschreven voor de Omloop van Zandvoort. Helaas moesten wij op vrijdag 13 maart mededelen dat de evenementen in Zandvoort op 28 en 29 maart geen doorgang konden vinden. 

Een kleine maand geleden besloten wij al onze evenementen tot 1 juli af te gelasten. Hierin namen we een voorsprong op de maatregelen van het kabinet, dat evenementen tot juni had verboden. Dinsdagavond, 21 april jl., besloot het kabinet ook alle evenementen tot 1 september geen doorgang te laten vinden, waardoor we genoodzaakt zijn om ook de evenementen tot 1 september af te gelasten.

Voor iedereen heeft dit gevolgen, maar wat voor gevolgen heeft dit voor jou en jouw evenement? Om de meest voorkomende vragen te beantwoorden verwijzen wij je naar onderstaande Q&A.

Q: Mijn evenement is afgelast. Wat gebeurt er met mijn inschrijfgeld?
A: In deze fase vlak voor het evenement is het merendeel van de kosten al gemaakt. Zoals gebruikelijk bij onze sportevenementen staat in de algemene voorwaarden dat deelnemers in een overmachtssituatie geen aanspraak kunnen maken op restitutie van het inschrijfgeld. Als deelnemer ben je bij inschrijving vooraf akkoord gegaan met deze voorwaarden. Toch wilden wij iets doen, daarom bieden wij alle deelnemers van de Omloop van Zandvoort een korting van 50% voor de editie van 2021.   

Q: Waarom krijg ik niet het volledige inschrijfgeld terug?
A: Wij begrijpen dat dit niet de situatie is waarop je had gehoopt bij de aanschaf van het startbewijs. Om onze evenementen echter in de toekomst te kunnen blijven organiseren, zien wij ons genoodzaakt te verwijzen naar onze algemene voorwaarden en kunnen wij het inschrijfgeld niet restitueren. Veel van de kosten zijn inmiddels al gemaakt. Aangezien we de teleurstelling natuurlijk wel begrijpen, bieden wij je een korting op je inschrijfgeld aan voor de editie van 2021.

Q: Waarom is het evenement niet verplaatst?
A: Het evenement is niet verplaatst, omdat wij vinden dat deze periode te onzeker dan wel ongeschikt is. Ook zijn alle kalenders nu al overvol en is het maar de vraag of de komende evenementen door kunnen gaan.

Q: Wat gebeurt er met mijn extra bestelde producten?
A: Voor alle extra bestellingen, zoals bijvoorbeeld de SMS-service en de medaille graveren optie krijg jij 100% restitutie. Indien je een shirt hebt besteld sturen wij deze per post toe. 

Q: Wat gebeurt er met mijn donatie aan het goede doel?
A: Het bedrag dat jij gedoneerd hebt aan het goede doel komt daar ook gewoon terecht, er verandert niks. Wij en het goede doel zijn jou daar nog steeds enorm dankbaar voor!

Toekomstige evenementen

Q: Welke evenementen gaan wel door?
A: Vooralsnog is de planning om vanaf 1 september onze evenementen gewoon door te laten gaan. Wij zijn ons ervan bewust dat de coronacrisis ook op deze evenementen invloed kan hebben. De organisatie is ermee bezig om gepaste maatregelen te ontwikkelen. Dat kan betekenen dat de startprocedure opgerekt wordt, startvakken groter moeten worden en er misschien minder deelnemers toegelaten worden. Natuurlijk zijn wij hierin afhankelijk van de maatregelen van het kabinet.

Q: Kan ik mij gewoon inschrijven voor de evenementen die nog wel op de planning staan?
A: Ja, voor alle evenementen vanaf 1 september kun jij je gewoon inschrijven. Vooralsnog gaan deze evenementen, met hoogstwaarschijnlijk bindende maatregelen, gewoon door. Wij zijn ons ervan bewust dat het mogelijk is dat het kabinet bepaalde maatregelen verlengd, waardoor evenementen alsnog geen doorgang kunnen vinden.

Q: Mijn vraag is nog niet beantwoord, wat kan ik doen?
Mocht jouw vraag en daarmee het antwoordt niet in de Q&A staan dan kun je jouw vraag stellen aan onze helpdesk. We begrijpen dat je graag duidelijkheid krijgt! Houd in de tussentijd onze site en social mediakanalen in de gaten, en pas goed op jezelf en jouw omgeving.